neděle 5. prosince 2010

Brasserie La Gare - polední menu


Protože jsem nedávno La Gare poprvé navštívil v době oběda (a objednal si z polední nabídky), nabízím doplnění/aktualizaci své hlavní recenze z první návštěvy krátce po otevření (původní recenzi naleznete zde).

Když jsem minule psal, že jsem byl v La Gare v pátek večer sám, říkal jsem zároveň, že restaurace si svoje zákazníky určitě rychle najde. Nemýlil jsem se. Na polední menu jsem s bývalým kolegou vyrazil kolem 11:30 a stačila necelá hodina a před restaurací stála fronta - číšníci museli francie-chtivé zákazníky posílat domů. Když ještě dodám, že hned vedle nás seděl sám Pavel Maurer a tvářil se jako místní štamgast, je asi jasné, že brasserie už se na pražské kulinářské scéně pevně etablovala.

Základní neduh zmiňovaný v původní recenzi tak byl vyřešen - La Gare již rozhodně není pustým místem bez života. Naopak, stává se z ní restaurace, která musí hosty odmítat. Je v ní živo, spousta cizinců (ale ne těch turistických), takže si v ní skutečně můžete vychutnat atmosféru skoro jako v Paříži. Ani tragédie z minula, kdy v La Gare vyhrávala ABBA se během oběda neopakovala. Celou dobu hrála příjemná francouzská hudba. Brasserie se tedy velmi rychle dokázala poučit z chyb a to je sympatické.

Bohužel, tam, kde La Gare večer exceluje - tedy v jídle - je v poledním menu pouze nadprůměrná. Zkusil jsem zde sice jen jedno polední menu, přesto si ale troufnu na zobecněné hodnocení a to zejména s přihlédnutím ke skutečnosti, že s podobným názorem nejsem osamocen.

Ceny poledního hlavního jídla začínají na cca 100 Kč, ta nejdražší jídla pořídíte něco pod 200 Kč. Kdybych si býval objednal jídlo z nejnižší cenové kategorie, hodnocení by možná bylo vyšší. Za takovou cenu opravdu nelze očekávat zázrak a La Gare by možná příjemně překvapila. Bohužel jsem ale volil kachní cassoulet za cca 200 Kč a to už je částka, za kterou se dá v poledne najíst třeba v, dle mého názoru vynikajícím, Café Imperial. Je sice pravda, že jídlu v podstatě nešlo nic vytknout. Na druhou stranu, stejně tak jako jídlo ničím neurazilo, bohužel ani ničím zajímavým nepřekvapilo. Ovarovou polévku jsem dostal příjemně silnou, kachna také chutnala dobře, fazole byly uvařeny tak akorát. Zkrátka kvalitně odvedená práce, taková, jakou bych očekával třeba v sousední Potrefené huse. Po nedávném absolvování "plnohodnotné" večeře jsem však přece jen čekal trochu zásadnější gastronomický zážitek. S trochou lítosti musím říct, že jsem se ho tentokrát v La Gare nedočkal.

Žádné komentáře:

Okomentovat